vineri, 7 mai 2010

Ghirolt

24 Aprilie 2010. O zi de sambata in care  am ales ca destinatie satul Ghirolt (jud. Cluj), asezare atestata din 1333 sub numele de Gerold. Din Cluj-Napoca, la Ghirolt se ajunge relativ usor: am pus bicicleta pe personal, am coborat la Icold, iar de acolo mai sunt doar aproximativ 7 km pana in sat.

Traseu Iclod - Ghirolt (~ 7 km)

In Iclod am admirat o veche biserica, Greco-Catolica, ridicata in 1791, cu zid de piatra si acoperis de sindrila.


Biserica "Înălţarea Domnului" din Iclod

Tot in Iclod, am descoperit o frumoasa gospodarie traditionala romaneasca, locuita de Valeria, o taranca de 93 de ani.


Valeria si casa ei

Am surprins satul Ghirolt in plina campanie de semanat. Pe suprafetele mai mici, metoda traditionala de semanat cu calul este inca destul  de prezenta.


"Tractor" de un cal putere 

Am stat de vorba cu Elisaveta, care mi-a povestit un pic despre dansa si despre oamenii locurilor. In sat mai sunt, zice ea, doar 80 de pereti (pereti insemnand aici familii, cupluri), restul locuitorilor fiind oameni in varsta, singuri.

Elisaveta din Ghirolt

Ghiroltul are un farmec aparte prin casutele cochete, rasfirate pe dealurile din jur, printre livezi de pruni. Atmosfera rustica aparte a fost armonios completata de simplitatea si bunavointa oamenilor pe care i-am intalnit, de spiritul lor de deschidere, calitati pe care sunt convins ca multi dintre noi le regasim din ce in ce mai rar in jurul nostru.

Atmosfera rustica da tihna sufletului


Galerii foto complete:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu